DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 15.10.2023 09:31:28 

Tříkolka + pomocný pohon

Tříkoka podle mých představ (prozatím)

Mít dvě kola vzadu asi nebylo pro mě, proto jsem využil dlouhých zimních večerů a postavil si nové vozítko, které určitě čekají ještě změny.

 

Netrvalo dlouho a dospěl jsem k názoru, že bez blatníků se jezdit nedá, tak jsem narychlo splácal provizorium, které hodlám časem vyměnit. Rovněž i přímé řízení mi moc nevyhovovalo. Sice bylo mnohem jednodušší na výrobu, ale kdo porovnal přímé a nepřímé řízení, tak mi asi dá za pravdu, že nepřímé řízení je mnohem lepší.

 

Ta trubka trčící dopředu je držák na plexištít, z něhož bude pokračovat plachtěná střecha proti dešti.

Pochopitelně jsem chtěl tříkolku doplnit pomocným motorem. Původní elektromotor, nebyl špatný, zvláště když jsem měl kompletní sadu na elektroskutr, ale nebylo to to, co jsem potřeboval. Nejprve jsem namontoval 2takt. motor z křovinořezu Alko. Ten byl super na odzkoušení a vyřešení převodů.  Po odzkoušení jsem Alko nahradil novou Hondou GX 35.

Tento motor funguje spolehlivě, jen bych potřeboval ještě více zpřevodovat do pomala, což pravděpodobně v budoucnu provedu. Prozatím je velkou výhodou řetězového převodu možnost využití různých pastorků kazety pro pohon zadního kola.

Nyní bude nezbytné dodělat pláštěnku a nové blatníky včetně kvalitního uchycení. Tak ještě jeden pohled z druhé strany a další zas někdy příště.

 

 

 

Začal listopad, venku se ochladilo a občas je i deštivo. Zastřešení proti dešti, které jsem používal v létě sice nebylo  špatné, ale proti větru nebylo nic moc. tak jsem začal tříkolku shora přikrývat. Na lehkou konstrukci z profilu 10x10x1 jsem postupně přichytil šroubky pevné díly a pak bylo třeba vyplnit tzv. okna.

 

Časem bude potřeba ještě dodělat nějaké zakrytí spodní části, ale prozatím jezdím v suchu a s nataženou folii na mě nefouká.

Původně jsem myslel, že celou střechu budu odklápět tak, že vpředu bude pant, na kterém půjde střechu snadno odklopit. To sice šlo, ale vadily pedály a převodník, nehledě na to, že nastupování bylo krkolomné. Nakonec došlo k radikální změně  a celá střecha se zvedá vpředu. Pochopitelně vše má své mouchy, které bych chtěl do jara vychytat.

 

Polykarbonát je fajn, ale nesmí pršet, to je pak průhlédná jen malá část vpředu a ve tmě je vidět tak asi na tři metry před tříkoku. Nezbylo, než udělat úpravu takovou, aby bylo vidět. Bohužel to bylo za cenu většícho odporu vzduchu, ale raději pomaleji a  vidět, než rychle a poslepu.

 

 

 

 

 

Po předělání horní části došlo při ochlazení i na spodní část. Teď už můžu jezdit celou zimu, pokud nebude hodně sněhu.

Postupem času bylo třeba modernizovatsmiley

Tříkolku jsem na zimní období opatřil nepromokavou plachtou

S dostatečným zavazadlovým prostorem

Zakrytí bylo nutné opatřit dostatečným množstvím odrazek

Pro jistotu i z boku tříkolky

A dostatečně opatřit světly